Vriendinnenweek! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Vriendinnenweek! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Vriendinnenweek!

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 November 2012 | Noorwegen, Oslo

Na het interrailen heb ik eigenlijk weinig (boeiends) meer meegemaakt tot de week dat mijn vriendinnetjes arriveerden in Odense.
Het eerste weekend kwamen Janneke en Lianne, daarna Yvonne en vandaag zijn Eefje en Lieke vertrokken na een weekendje Odense.

Na een paar dagen rust arriveerden Janneke en Lianne donderdag. Het was heel raar maar natuurlijk ook leuk om vriendinnetjes van thuis hier te hebben. We hebben lekker toeristisch gedaan en natuurlijk ook veel leuke dingen gedaan zoals naar de dierentuin, stappen en uiteten! Maandag kwam Yvonne en heb ik weer hetzelfde rondje gelopen om de stad te laten zien.(alleen dit keer in de regen). Ik ben er nu wel achter dat Odense niet heel toeristisch is. Leuk om een keer te zien maar geen vakantiestad en vooral niet met dit weer hier! Yvonne kwam natuurlijk door de week en elke dag niet naar school gaan ging hem niet worden dus heb ik Yvonne gezellig meegenomen! Dinsdag gingen we toevallig naar een museum waar we les kregen over foto's maken dus dat was ook leuk voor haar, en een leuke gratis entree in het museum. Woensdag heb ik haar uitgezwaaid op het station waarna ik Eefje en Lieke vrijdag weer kon verwelkomen. Ook hiermee wilde ik hetzelfde rondje maken door school maar helaas stonden ze in de file en waren ze er later dan gepland. We hebben een super weekend gehad, er waren toevallig 2 leuke feesten dus zagen ze meteen het Deense stapleven. Natuurlijk heb ik hen ook de stad laten zien en daarna zijn we naar Nyborg gereden, dat was echt een heel mooi strandje waar we de Kopenhagen brug goed konden zien. Wij vonden het super koud maar daar dachten sommige mensen anders over, we zagen 3 mensen de ijskoude zee ingaan en een meneer vond het daarbij niet nodig om zijn zwemkleding aan te trekken..

Ennn ik heb deze week voor de allereerste keer Halloween gevierd! Wat een super feest! Iedereen was verkleed en ook wij hadden een poging gedaan om er eng uit te zien. Mijn hele klas was er en het was echt heeel tof! Na het feest zijn we nog naar een klasgenoot gegaan om een afterparty te houden en na een pizza in de stad zijn we heerlijk gaan slapen met alle knopen in ons haar. Vanochtend duurde het dan ook even voor alle spinnen en knopen uit mijn haar waren.

Ik zit nu lekker op de bank met unoxstomatensoep, unoxknakworsten en limburgse spruiten. Want bij bezoek uit Nederland hoort eten uit Nederland. Janneke en Lianne namen al heerlijke dingen mee en het weekend erna kreeg ik nog een verrassingspakket van mijn lieve mama!

Ik denk steeds dat ik niet veel heb meegemaakt maar nu ik het aan het opschrijven ben komen er weer allemaal dingen naar boven.
Ik heb een kaartje voor Berlijn gekocht! Het laatste weekend van november ga ik 3 dagen naar Berlijn!!
Maandag ben ik met klasgenootjes en Yvonne naar het Mondaycafé geweest, een café waar je elke maandag voor 40 kronen (ongeveer 5 euro) kunt eten. Maandag heb ik er gegeten maar vanaf morgen ga ik er (vrijwillig) werken met wat klasgenootjes! Heb er heel veel zin in!
Ik heb de 2e handswinkel hier ontdekt waardoor mijn klerenkast weer is uitgebreid en mijn beurs niet zo leeg is. (tip voor Madeleine haha)
Ik heb een hele lieve brief uit Ospel ontvangen van oma!
Donderdagavond heb ik alvast voor sinterklaas gespeeld en cadeautjes ingepakt die nu mee naar Nederland zijn!
Over sinterklaas gesproken, ik ben samen met de Nederlanders een sinterklaasavond aan het organiseren. Op 5 december gaan we de andere culturen leren wat sinterklaas is! Inclusief pietenpak, het grote boek van sinterklaas en cadeautjes!
Vrijdag ga ik koken voor het international dinner! Ik zit in team Holland (goh, wat verrassend) en ga echte boerenstampot, erwtensoep en pannenkoeken met stroop serveren!
Woensdag heb ik een videoconference met Ghent gehad. Dit was super interessant, er kwam een belgische docent ons les geven en een Deense docent ging naar Belgie en over die les en een aantal onderwerpen gingen we discussieren via een video-conference. De apparatuur liet ons een beetje in de steek dus we konden hen niet zien en zij ons wel maar het was wel heel leerzaam! En leuk dat we ook een beetje in het Nederlands les kregen haha, ofja vlaams!
Vrijdag was er hier een heeeel apart feest. Het Deense kerstbier werd geïntroduceerd en dat is hier een hele happening. In de stad was het super druk en er reed een vrachtwagen rond met bier, dit werd dan gratis uitgedeeld in de kroegen, er werd kerstmuziek gedraaid, mensen waren verkleed als kerstmannen of droegen een blauwe kerstmuts. Patrick en papa kunnen er een beetje van meeproeven want er zit een groot blik bij de cadeautjes, enjoy!
Ohja het laatste, ik ben vrijdag naar een kindergarten geweest gericht op inclusion en dat was ook super interessant!

Dat zijn een beetje alle nieuwtjes, het zijn er eigenlijk best wel veel. Deze week weer een volle week met elke dag school, werken in mondaycafé, dinsdagavond een voorstelling, woensdag koken, donderdagavond sushi eten met de klas, vrijdagavond international dinner en dan zijn we alweer bij het volgende weekend waar vriendinnetjes van Ankie langskomen!

Ohja nog even belangrijke info voor het thuisfront! 17 december kom ik terug, ik kan meerijden met Elise uit Groningen en vanuit daar komen mama en Patrick (met zijn kersverse rijbewijs) me ophalen! Het is raar om nu al bezig te zijn met naar huis gaan want ik wil nog lang niet naar huis maar stiekem kijk ik er wel een klein beetje naar uit!

Heel veel liefs!
Mariska

  • 04 November 2012 - 21:55

    Het "thuisfront":

    Nou nou en dan durf jij te zeggen dat er niet zoveel spectaculairs is gebeurd, maar als je het zelf nog een keertje naleest kom je er wel achter dat er meer gebeurd dan je denkt. Ook van de "kleine" dingen kun je genieten en waarderen. Iedere week gebeurd er wel iets waar je over kunt schrijven ook al denk jezelf van niet, door het schrijven kom je er achter wat je allemaal mee hebt gemaakt en de bezoekjes uit Nederland hebben je goed gedaan, je kunt er weer met frisse moed tegenaan. xxx van "ons" 3tjes

  • 05 November 2012 - 12:30

    Ellemiek:

    Heee Mariska,
    Wat heb je weer veel meegemaakt! En wat gaat de tijd toch hard zeg!!
    Super dat je bezoek uit nederland gehad hebt, dat doet altijd goed!
    Nou meid, geniet nog met volle teugen
    en succes met je nederlandse diner haha

    Liefs,

  • 07 November 2012 - 19:55

    Madeleine:

    Neem t winkeltje mee.... hahahaha

    mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 13630

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: