Home sweet home - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

18 December 2012 | Nederland, Ospel

En hier dan het allerlaatste verslagje, vanuit de bank in Ospel.
Gister konden we na heel wat passen en meten om 10 uur vertrekken. De auto zat helemaal vol met al onze bagage. 2 stops en 6,5 uur laten kwamen we in Groningen aan en zag ik na 4 maanden papa, mama en patrick weer. Heel leuk, maar ik was natuurlijk nog niet thuis. Na 3 uurtjes, een frietje, frikandel én kroket was ik dan eindelijk thuis na een lange dag reizen! Het huis was versierd en mijn verlate verjaardagscadeautje van patrick kreeg ik nog.
Een super warm welkom dus!

Raar om weer thuis te zijn na zo een lange tijd. Het voelt van de ene kant als gisteren maar ook weer niet... Ik ga iedereen denk ik enorm missen maar ben hier nu nog te druk voor. Vandaag een lekker mama-mariska dagje gehad, boodschappen doen, bakken, klaarzetten, arretjescake proeven en alles klaarmaken voor vanavond. Mijn welcome-back feestje. Super leuk om weer iedereen te zien.

Ik voel me al zo thuis dat ik zo zou vergeten om nog even over het afscheid in Odense te schrijven. Dat was voor veel mensen heel dramatisch. Maar wonder boven wonder voor mij niet. Er zijn niet zoveel tranen gevallen, ik had me er al op voorbereidt om naar huis te gaan en keek er ook wel naar uit. Mensen met wie ik heel veel omging wil ik sowieso nog opzoeken of uitnodigen in Nederland dus daar was ik niet zo heel verdrietig om. Ik vind het wel heel jammer, het feit dat we elkaar nooit meer samen zien. We waren een hechte klas en hebben veel gedaan en gedeeld samen.
Vrijdag was de diploma uitreiking. Een super leuke dag met alle leraren, ze lazen allemaal wat voor, er werd gezongen, gedanst, gelachen, gehuild en het allerbelangrijkste ik kreeg mijn diploma! een diploma om trots op te zijn. Een schriftelijk bewijs dat ik het gehaald heb, niet alleen school maar ook dit avontuur in Odense
de stad van mijn minor, mijn herinneringen, downs maar vooral ups, het semester van nieuwe vrienden, internationale vrienden, verhuizen, engels onderwijs,inbraken, tripjes, heel veel tripjes, daarmee weer heel veel nieuwe indrukken, kennis en ervaringen. Maar ook de stad van kaneelbroodjes, gangnamstyle en tak een woordje wat ik moet gaan afleren! De stad van een geweldige, onvergetelijke ervaring waar ik mezelf heb leren kennen, wie ik ben wat ik wil en ik ben erachter gekomen hoe Hollands ik wel niet ben, en ik daar eigenlijk wel trots op ben. Dat neemt niet weg dat ik ook de smaak van het reizen te pakken heb gekregen. Ik heb een interrail boekje binnengekregen en dat heeft me weer op genoeg leuke en nieuwe ideeën gebracht.

Ik vond het heel leuk dat ik deze ervaringen hier kon delen. In eerste instantie schreef ik het allemaal voor mezelf maar het was super leuk om hier reacties terug te lezen. Ik heb met plezier geschreven en hopelijk hebben jullie ook met plezier gelezen.
Nu ga ik van mijn 2000?? foto's , al mijn bewaarde herinneringen en deze verslagen een mooi plakboek maken. Om alle gebeurtenissen uit dit avontuur nooit meer te vergeten!

Takl voor het lezen, reacties geven die enthousiast of juist meeleven waren. Het heeft mij veel positieve energie gegeven. Ik ga de website nog niet verwijderen omdat er wat mij betreft weer nieuwe avonturen inkomen.
Maar aan dit dagboek komt helaas wel een einde. Ik wil het graag afsluiten met de laatste woorden vanuit Odense!

'Packing my suitcases.. a lot of stuf but more important a lot of memories. I will bring them all to Holland and never forget this amazing time in odense, the city of my minor at university college and the city where I met new international friends. It's time to say goodbye now. I hope I will see you all someday in Holland, hungaria, spain or another place! Thanks for this great semester! Big hug!'

Liefs Mariska

  • 18 December 2012 - 17:04

    "mamsie":

    Hier valt weinig over te schrijven, een hele mooie afsluiter en een beetje "raar" dat we weer "normaal"met elkaar kunnen communiceren. Een geweldige ervaring voor je geweest en blij je weer "eventjes" back in town te hebben, op naar een geslaagd welkomstfeestje!

  • 18 December 2012 - 17:06

    Liesbeth:

    mooi om te lezen en wat herken ik mezelf in het verhaal an toen ik 19 jaar was en voor 3,5 maanden naar canada ging.

    TRAVEL ZE mariska !
    dan heb je later wat te vertellen....ik vertel de meiden an ons vaak over mijn ervaringen in canada en the states en ja ook over het avontuur in spanje ;-) .ik heb nog leuke fotoos van pap een eeuw jonger !
    groetjes

  • 18 December 2012 - 18:22

    Miranda:

    mariska ik heb al je verslagen met plezier gelezen en zo een beetje mee kunnen genieten van je avontuur in denemarken,mooi zoals je alles beschreven hebt!wij wensen je veel plezier thuis en een warm welkom maar dat heb je al gehad van je lieve familie,ik zie je donderdag.fijn om je dan weer te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ospel

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: