Seabattle! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Seabattle! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Seabattle!

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 November 2012 | Estland, Tallinn

de seabattle, of beter gezegd feestboot! Niet te vergelijken met al mijn andere tripjes maar wel weer een trip om nooit meer te vergeten!

Zaterdagavond vertrokken we met de bus vanuit Odense, op naar Stockholm. Daar kwamen we de volgende ochtend aan en omdat de navigatie kapot was gebeurde dat later dan gepland. Maarja ik had Stockholm al gezien dus heel erg vond ik het niet. Bij de balie van ons hostel vond ik het abbaboek eindelijk, wat ik de vorige reis zovaak had gezocht. Ik mocht het lenen van de eigenaresse en zo zag ik tijdens de rondleiding allemaal plekken waar Abba heeft gestaan of clips heeft opgenomen, heel leuk en natuurlijk moest ik dat boek ook zelf hebben, bij de eerste beste boekenwinkel hadden ze hem en ik ben er super blij mee!
Terug naar de rondleiding, dit was heel gezellig, hier leerde ik al nieuwe mensen kennen en er ontstond er al een leuke groepssfeer. De rondleiding eindigde met een bezoek aan het vasamuseum, ook hier was ik al geweest maar het was leuk om alles nog eens te zien, wat een geweldig schip!
Om 4 uur zouden we naar een saunaparty gaan, dit was blijkbaar typisch zweeds. Maar alles liep uit en de saunaparty was moeilijk te vinden waardoor we er pas om half 8 waren en om 9 was het afgelopen... Uiteindelijk ben ik niet eens in de sauna geweest!
Na een drankje en macdonalds ben ik lekker gaan slapen. Ik sliep samen met ankie op een kamer en heeel toevallig hadden we de ABBA kamer! heel leuk!
De volgende dag was vrij rondlopen, een aantal meiden gingen shoppen maar ik dacht dit keer heel verstandig aan mijn bankrekening en ben lekker in het oude stadsgedeelte gaan rondlopen. Veel kleine winkeltjes bezocht en ik keek enorm uit naar de boot!
en om 4 uur gingen we dan eindelijk, op naar de haven!!
Het was een mega boot!! wow echt super groot
eenmaal op de boot moesten we snel snel naar onze cabine, omkleden en naar het diner! Een taccobuffet inclusief drank. Het werd een groot drankfestijn met rare liedjes en heel veel lachen. Daarna ging de taxfree supermarkt open, iedereen kocht daar drank om dat in de cabines op te drinken. super gezellig was dat! En het werd alleen nog maar leuker toen de discotheken opengingen. Ik kan er niet echt een mooi verhaal van maken, het was vooral de hele nacht feesten en het was geweldig. In een discotheek kon je op de dansvloer kijken en zag je iedereen van links naar rechts, met de golven meedansen, super vet!! toen ik moe werd ben ik 2 uurtjes gaan slapen om daarna weer verder te feesten.
Om 10 uur kwamen we aan in Tallinn, de hoofdstad van Estonia. Het was niet echt een spectaculaire stad, een echt oostblokstadje en dat zag je ook, het leefde er helemaal niet, er hing echt een sobere sfeer. We gingen daar ontbijten maar voor mij voelde het alsof ik nog op de boot zag, ik kreeg er buikpijn van en besloot in de boot te gaan slapen. Toen heb ik nog even een goedkoop geurtje gekocht en was ik klaar voor een nieuwe stapnacht..

Deze nacht verliep alleen ietsje anders.. De zee was erg wild waardoor ik zeeziek werd! Ik was er al bang voor maar ik dacht aaa op zo een grote boot zal dat wel goedkomen. Nou niet dus. Gelukkig was ik niet de enige, samen met ankie en elise heb ik ziek door de boot gelopen, naar buiten gegaan, zeeziekpillen ingenomen en geprobeerd om de misselijkheid onder controle te krijgen. Maar dat werkte niet, al mijn eten en drinken kwam er al snel genoeg uit, de enige optie was nog slapen maar dat wilde ik natuurlijk niet! Toen het echt niet meer ging ben ik toch gaan slapen met het idee om na een uurtje weer wakker te worden. We zijn allemaal door de wekker heengeslapen. Toen er snachts dronken mensen binnenkwamen was ik echt bang dat het feest was afgelopen en dat ik alles had gemist! Maar het bleek 3 uur te zijn en ze gingen nog verder feesten. Ik voelde me weer prima en heb
mijn maag gevuld met cola, water en tuckoekjes waardoor ik weer kon feesten! Eigenlijk waren het alleen de Nederlanders en Belgen die tot het laatste bleven haha. Het was zo tof!! we waren in de discotheek op de 10e verdieping waar we ook op het dek konden. Rond 7 uur werd het daar licht en vaarden we door stockholm naast allemaal kleine eilandjes! echt super vet, mooi, raar en koud om daar in je stapkleren te staan. Om 8 uur sloot de discotheek en zijn we gaan ontbijten, spullen pakken en om 10 uur konden we van de boot af! Daar stond de bus klaar ons weer terug te brengen naar Odense. Die 12 uur heb ik vooral geslapen! Ohja ik werd nog even wakker omdat het enorm rookte in de bus. De verwarming bleek kapot te zijn! gelukkig zagen we het optijd. Om half 12 was ik weer in Odense en kon ik natuurlijk niet slapen... maar het moest wel want om 7.50 moest ik weer op het station staan opweg naar kopenhagen......

  • 24 November 2012 - 17:06

    Het "thuisfront":

    Ja Mariska er komen toch steeds meer vragen van mensen of jij daar ook nog iets leert? want er komen alleen maar leuke dingen op je weblog te staan, maar gelijk heb je als je dit kunt combineren, dit pakt niemand je meer af!!! Geniet van je laatste paar weekjes en verlang maar stiekum al een beetje terug naar het koude kikkerlandje met jouw wens om als 1e maaltijd frietjes met frikandel te gaan eten. groetjes en xxx van paps, mamsie en patrick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 13635

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: