Laatste weekjes - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Laatste weekjes - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes

Door: mariska vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 December 2012 | Denemarken, Odense

Een laatste verslagje voor mijn allerlaatste verslagje om nog even op te schrijven en te delen wat voor leuke dingen ik nog gedaan heb.

Na Berlijn stond eigenlijk alles in het teken van afscheid nemen. Overal werd wel even stil gestaan bij het feit dat we extra moesten genieten van het samenzijn, meestal met een lach maar ook wel eens met een traan. Zoals gister Ankies afscheid. Ankie heeft een belangrijke opening van haar familie thuis dus moest ze helaas eerder weg. Dat was niet leuk, en ook het echte eerste afscheid. We zijn eerst met veel klasgenoten gaan uiteten daarna deden we net alsof we afscheid namen en had ik geregeld dat iedereen weer op het station stond als surprise. Die surprise liep iets anders omdat de trein niet op het bord stond. Na lang kijken zagen we dat de trein gecancelled was; paniek! en daar kwamen onze klasgenoten aan met spandoeken een beetje dubbel dus. Dus snel een conducteur zoeken die na lang bellen een oplossing had. Ankie moest met de taxi samen met een ander meisje tot een bepaald station waar ze over moest stappen. Dus stonden we met zn allen bij de taxiplaats om haar een laatste knuffel te geven en uit te zwaaien.. heel raar.

Maar even terug naar 5 december. Sinterklaas. Na een enorme rotdag (uitleg volgt) begon sinterklaas. Ankie had zich ondertussen verkleed als black peter (zwarte piet) en wij hadden alles versierd, pepernoten klaargezet, liedjes uitgeprint etc. Toen de klas het liedje aan het zingen was kwam ankie binnen en wow ze deed het geweldig. De hele klas schrok en lag dubbel toen ze als zwarte piet binnen kwam. Dit hadden ze natuurlijk nog nooit gezien. Ze deed het zo goed. Akordy, een klasgenoot uit Ghana riep nog: wow ik dacht dat ik zwart was, maar dit is niet meer gezond! We hebben een geweldige avond gehad. Eerst las ankie voor uit het grote boek, leuke gedichten over iedereen, als iemand niet luisterde kregen ze de roe. Eigenlijk echt hoe het was als kind. Daarna introduceerden elise en ik het cadeau spel met de dobbelsteen we hadden zelf kaartjes gemaakt die over klasgenoten gingen. Het was echt een geweldige avond en we kregen zoveel positieve reacties. Ik ga het filmpje laten zien in nederland dan zien jullie de sfeer ook!
Dan was er vrijdag nog een kerstdiner van mijn vrijwilligerswerk. Leuk om mee te maken, heel indrukwekkend. Een personeelsfeest voor denen betekent namelijk: zuipen! bij binnekomst kreeg ik een shotje, iedereen dronk bier of sterke drank en tijdens het diner kreeg je een fles wijn ipv een glas. Er werden zelfs drankspelletjes gedaan (even indenken dat de gemiddelde leeftijd 40 was)
Dan zaterdag, Julefrokost, (deens kerstdiner) georganiseerd door onze deense klasgenoten. Super gezellig en super lekker! we begonnen met haring, kerriesaus, uiten en brood, gevolgd door garnalen, daarna al het lekkere van een varken, heerlijke pudding, kerstbier gesponserd door de brouwerij. Wederom een gezellig feestje om nooit te vergeten!
De zondag werd luierdag na al deze feestjes, desperate housewives was op tv en daar heb ik van genoten.
Dinsdag was de uitvoering van onze dramaklas. We hadden allemaal een stuk gemaakt wat we moesten uitvoeren op het toneel (ja ik snap de link met mijn opleiding ook niet hoor). De laatste week was een week vol presentaties en een week vol frustraties....

Ik had al verteld over mijn geweldige groep. Nou het was vreselijk deze week, ik werk dus met iemand uit ghana, hongarije, spanje en turkije. 12 uur meeten betekent voor hen 1 uur, ze weten nooit wanneer iet moet worden ingeleverd, mochten ze het weten houden ze zich er niet aan en overleggen hebben ze nog nooit van gehoord. Met als resultaat een presentatie die nergens op slaat en een slecht cijfer. Mij deed dit heel veel, ik ben een strever en wil goede punten halen op school en dit was nu voor mij niet mogelijk. Ik had al een aantal keren aangegeven dat dit zo niet werkte maar dat interesseerde ze niet of weinig en er veranderde niets. Na het 2e slechte cijfer heb ik duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt. Ik ben de enige die weet hoe men in groepjes moet werken, ik snap dat dit in andere landen anders is maar dit was gewoon zo frustrerend. Gelukkig zagen ze nu eindelijk in dat we iets moesten veranderen. We hebben gister hard aan onze presentatie van vandaag gewerkt en met resultaat
een dikke 10 vandaag! Het was een super presentatie over prostitutie in alle landen en we hadden veel aandacht van de klas. Ik ben nu stiekem heel trots op ons groepje en mezelf dat we het toch nog voor elkaar hebben gekregen. Ik heb er in ieder geval zelf heel veel van geleerd en zie dat maar als iets positiefs!

Vanavond een goodbye-dinner van school, morgen diploma uitreiking en zaterdag het allerlaatste feestje. Gelukkig zit alles goed vol want het alleen wonen is niet echt leuk.

Oh daaropvolgend heb ik een heel leuk nieuwtje! Lieke en ik hebben een appartementje in Breda!! per 17 december (de dag dat ik weet op nederlandse bodem sta) is het van ons. In het centrum van Breda. Dus ik heb weer genoeg te doen als ik thuis ben (mijn eerste week zit al volgepland)

Maaar ik ga hier eerst nog genieten van mijn laatste dagen en dan zal ik dit dagboek sluiten in Ospel!

Liefs Mariska

  • 13 December 2012 - 12:49

    Mamsie:

    WAUWWW, watzul jij volgende week veel te vertellen hebben, maar goed dat je zoveel geschreven hebt op deze weblog, je zou anders gewoon dingen gaan vergeten. Geniet van je laatste dagen daar, het aftellen is hier ook al begonnen, bye bye en tot de volgende week.

  • 13 December 2012 - 12:58

    Esther:

    SUPER...wat leuk allemaal geniet nog van de laatste dagen!!!!

    Groetjes Esther

  • 13 December 2012 - 13:03

    Doris:

    maak er nog een paar leuke dagen van, en ik zal jou verslagjes missen

  • 13 December 2012 - 13:05

    Laura:

    Wat vliegt de tijd, alweer bijna naar huis... Zoals Leontien al zegt: wat zul je veel te vertellen hebben! Geniet nog van de laatste dagen en tot snel weer! Gelukkig hebben we al een afspraak, anders zou het vast volgend jaar augustus ofzo worden met al jouw plannen ;)

    Liefs, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13634

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: