Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Kopenhagen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 November 2012 | Denemarken, Kopenhagen

Na een feestverslag volgt nu een educatief verslag van mijn schoolreisje naar Kopenhagen.
Na een korte nacht is het me gelukt om op te staan en om de trein naar kopenhagen te halen. Eenmaal daar gingen we meteen door een een meeting van een organisatie voor vrouwenopvang. Dit is voor vrouwen die lichamelijk, seksueel of psychisch misbruikt worden door hun echtgenote. Het was heel interessant maar ook heel vergelijkbaar met Nederland dus niet super nieuw voor mij. Maar leuk om te weten dat dit hetzelfde is. Klasgenoten hadden kleding ingezameld voor deze vrouwen die we toen overhandigd hebben aan de organisatie.
Daarna gingen we meteen door naar Christiana. De hippywijk van Kopenhagen. Hier was ik al met mama geweest en toen was ik al onder de indruk. Nou, nu nog meer!!! We kregen een rondleiding van inwoners van deze wijk. Het is eigenlijk een apart dorp in het midden van Kopenhagen. Je ziet echt dat het een hippydorp is, mensen lopen er in hippykleding rond, ze hebben zelf de huizen gebouwd en dat kunnen echte huizen zijn maar ook kleurijke blokhutten of caravans! De regering van Kopenhagen is helemaal niet blij met deze wijk en promoot deze wijk ook niet als toeristische atractie maar toch staat de wijk op nummer 2, zelfs voor de kleine zeemeermin. Er is al een jarenlange strijd tussen christiana en de overheid. Momenteel hebben de inwoners een deel overgekocht en huren ze een deel. Ze hebben ook een eigen wet gemaakt waarin rare regels staan. Zo mogen er geen autos komen, mag er niet gerend worden, is hasj en wiet toegestaan hier hebben ze speciale markten voor om dat te verkopen, op die markten mogen geen foto

  • 24 November 2012 - 23:20

    Laura:

    Arme jij, wat zul je er lang over gedaan hebben! Maar het is het waard: ik heb weer genoten van dit stukje :) Erg leuk om te lezen! Heel veel plezier in Berlijn (is erg leuk!).

    Liefs, Laura

  • 25 November 2012 - 07:52

    "mamsie":

    Goh gelukkig leer je er ook nog wat, haha, nee hoor grapje, ik vond het erg interressant om allemaal te lezen en sommige dingen herkenbaar omdat we hier al saampjes waren geweest, wat een ervaringen, die heb ik op die leeftijd nooit meegemaakt, het is je gegund, geniet ervan en ik weet zeker dat je met een extra rugzak bagage terugkomt naar Nederland, vol met memories van daar, groetjes en xxx mamsie.

  • 25 November 2012 - 12:41

    Esther:

    Hoi Mariska,

    Wat weer een ervaringen..... Het vorig verslag van de feest boot en nu 't verslag van Kopenhagen... Erg verschillend maar erg leuk om mee te mogen maken voor jou en voor ons om het te mogen lezen!!! Heel veel plezier in Berlijn, maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.... Ik ben er ook geweest en vond het iig een erg mooie en indrukwekkende stad...

    Groetjes Esther

  • 26 November 2012 - 16:51

    Marianne :

    Hoihoi Mariska,

    Wat iedere keer weer ontzettend leuk om te lezen, jouw verslagen.
    Jij hebt veel ervaring opgedaan en ontzettend veel gezien van Denemarken maar ook van de landen erom heen. En dan nu weer naar Berlijn. Heel veel plezier daar. En we lezen het natuurlijk weer.

    Groetjes, Marianne

  • 27 November 2012 - 19:09

    José:

    Hee Mariska!

    eindelijk mijn eerste reactie op al je verslagjes :-P Maar wel zonde zeg dat je niet helemaal lekker was op schoolreis..wist niet dat je zo lang zeeziek kon zijn! Had ook bijna het idee dat je alleen maar leuke dingen aan het doen was...dus goed om te lezen dat je ook verslagen en deadlines hebt, toch nog een beetje schoolgevoel :-P

    Geniet nog van je laatste weekjes daar en we spreken elkaar snel als je terug bent!

    Xx José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 13632

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: