kort verslagje! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu kort verslagje! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

kort verslagje!

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 November 2012 | Denemarken, Odense

Nog een kort verslagje voor ik vertrek naar mijn weekje toeristje zijn, reizen, socializen en vooral veel feesten! Althans ik ga proberen een kort verslag te schrijven, ik weet van mezelf dat ik daar niet zo heel goed in ben…
Het internationale dinner was enorm geslaagd. We hebben de hele week gekookt, boerenkool, stamppot, pannenkoeken met spek,kaas,appel en stroop en arretjescake. Daarnaast hadden we nog erwtensoep uit blik en peperkoek. Op vrijdag na school moesten we nog een manier bedenken om al deze heerlijke gerechten warm op school te krijgen. Onze creatieve breinen kwamen op het idee om een winkelwagentje te lenen en de pannen warm te houden met handdoeken. We waren in het huis van esther die boven op een heuvel woont dus het was nog best een karwei om dat karretje beneden te krijgen, zonder het los te laten. In rasmusrask sprong er nog een doosje open waardoor er nog een slakkenspoor achterbleef van de heerlijke appeltjes die esther had gemaakt :( .. Eindelijk aangekomen werden we uitgelachen om ons winkelkarretje en bleken we een uur te vroeg te zijn. Mijn planskills zijn hier een beetje verdwenen merk ik nu ik alles opschrijf.
Maaaar het uiteindelijke diner was super leuk, iedereen vond het eten lekker en we hadden meeeer dan genoeg! Vooral de erwtensoep was populair omdat niemand geloofde dat het soep was… We hadden de tafel gedecoreerd met Hollandse koeien, klompen en tulpen (zie de foto’s). Ik heb ook nog rondgelopen en vooral portugal en brazilie hadden heerlijk eten. Nadat iedereen zijn buikje vol had gingen we dansen op muziek uit alle landen. We mochten per land 10 nummers insturen, dit was echt heel leuk om te doen. Wij hebben natuurlijk de vogeltjesdans geïntroduceerd. Na een super leuke avond ben ik heerlijk gaan slapen en heb ik zaterdag uitgerust van de hele week! Goede tijden gekeken in pyama en na 4 uur niksen toch nog maar even gaan sporten om daarna weer lekker te luieren in bed. Ik was ook niet van plan om ’s avonds de deur uit te gaan maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan.
Esther had een housewarmingcrawl georganiseerd om alle nieuwe huizen te zien. Dit was echt heel leuk, de hele avond zijn we van huis naar huis gefietst en werden we overal warm verwelkomt, we eindigden in de rasmusraskbar en vanuit daar ging ik toch nog ‘even’ mee naar de stad. Na een super leuke avond lag ik nogal laat in bed en heb ik de zondag echt helemaal niks gedaan.
Dat weekend waren er vriendinnen van Ankie uit Friesland. Ik kon er weinig van verstaan maar het was wel een heel gezellig weekend met weer heel veel boodschappen uit Nederland. Ik denk dat ik meer Sinterklaasspul eet dan dat ik in Nederland zou doen haha.
Maaaar mijn korte verslag wordt iets te lang. Zaterdagavond vertrek ik naar Stockholm om vanuit daar op de boot te gaan, woensdagavond terug om donderdagavond naar kopenhagen te gaan dus ik ben de komende week onbereikbaar!
Het is nu zeker dat ik de 17e terug ben en ik wil de 18e ’s avonds graag een klein ‘back in holland’ feestje geven. Mijn lieve mama zorgt hopelijk voor heerlijke vlaai en wat hapjes en dan zorg ik voor heeeel veel gespreksstof en foto’s!
Voor degene die mij heel erg gemist hebben of me gewoon even willen zien, verwelkomen of zin hebben in vlaai, bij deze; je bent welkom op korhoenstraat 7 in Ospel!
Laat het aub wel even aan mama weten en een beetje optijd anders heeft ze te weinig vlaai en dat kan natuurlijk echt niet.

Liefs Mariska

  • 13 November 2012 - 18:35

    "mamsie":

    Ha ha, heel goed van je zoals je alles beschreven hebt, heel veel plezier de komende trip en daar zal zeker een lang(er) verslag van volgen, groetjes uit Ospel, xxx, paps, mamsie en Patrick

  • 13 November 2012 - 23:48

    Madeleine:

    Natuurlijk heb ik je gemist Ben beniuwd naar je leuke verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: