International Birthday! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu International Birthday! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

International Birthday!

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Oktober 2012 | Denemarken, Odense

Een verslagje om te vertellen hoe mega super geweldig mijn verjaardag hier was. Ik had niet veel verwachtingen omdat iedereen druk bezig is met het zoeken van accomodatie en wij niet echt een groot appartement hebben voor een groot feest. Ik dacht het in ieder geval niet echt groot te vieren maar dat is dus wel gebeurd!!

Op 4 oktober 00.00 belde papa, mama, patrick, eefje en lieke. Ook kreeg ik felicitaties via facebook en sms van vriendinnen die waren wakker gebleven, super lief! Daarna ging ik lekker slapen en werd ik om 7.44 gewekt door mama met een smsje of ik mijn kaart al gezien had. Ankie vluchte naar de keuken en ik mocht absoluut niet opstaan, pas op haar teken mocht ik komen. Met een heerlijke ochtendstem heeft ze voor me gezongen en hebben we een verjaardagsontbijt (muffins) gegeten. Ook kreeg ik cadeautjes waardoor ik me al meteen echt jarig voelde! Het leek wel alsof ik 5 werd ipv 21 haha. Daarna mocht ik het kaartje van papa en mama openen waar 2 tickets voor ABBA inzaten, ik was er helemaal blij mee en heb er ontzettend veel zin in, een echte verrassing! Op school hadden we die dag presentaties maar begonnen ze met een happy birthdaysong voor mij en Takimi, een klasgenootje die ook op dierendag jarig is. Daarna werd ik verrast door Antonio die een Roos voor me had meegenomen.

Ik had de avond ervoor arretjescake en chocoladetaart gebakken (mensen die niet van chocolade houden hadden een beetje pech op deze dag). Na school kwamen klasgenoten naar ons appartmentje om mijn verjaardag te vieren. Mijn plan was om 's avonds naar te stad te gaan maaaaar alles liep (zoals gewoonlijk) een beetje anders.

De huisbaas was namelijk iets minder blij met het feit dat mijn hele klas zou komen, het was hier immers heel klein en de vloer was wit, niemand had schoenen aan maar dat zag ze niet. Maar ze wilde mijn feestje niet verpesten dus mochten we gewoon blijven. Natuurlijk wilde ik dat niet meer en hebben we Jakob gebeld of we het bij hem mochten vieren. Dat was geen probleem waardoor we met alle ballonnen, slingers, taarten, thee en wijn naar zijn huis zijn gelopen. Daar zijn we de hele middag en avond geweest.

Van een aantal klasgenoten kreeg ik een filmpje cadeau met een liedje op de gitaar, ook kreeg ik van mijn klasgenoten een sjawl, sloffen en theepot! Ik was helemaal verrast door de leuke cadeau's.

's Avonds hebben we pizza's besteld, wijntjes gedronken en naar de stad gegaan. Daar heb ik de hele nacht doorgefeest en lag ik om precies 4.10 in bed. Dit was wel een mooie toepasselijke tijd om deze dag af te sluiten!

Super dankjewel voor alle kaartjes vanuit Nederland. Ik heb een mooie tekening van Danique gekregen die samen met alle andere kaartjes te bewonderen zijn in mijn huisje!

Gister hebben we een poets en relaxdagje gehad, morgen ga ik naar legoland, overmorgen begint mijn stageweekje en daarna ga ik een weekje naar Zweden. Ik zit hier nog maar 10 weekjes :( veel te kort voor mij maaar ik moet toegeven dat ik nu wel momentjes begin te krijgen dat het me leuk zou lijken om vrienden en familie uit Nederland weer te zien. Geen heimwee/huil momenten maar ik wil gewoon graag alles delen en heb weinig tijd om te skypen dus het zou handiger zijn als jullie gewoon even op de thee komen hier haha!

Heel veel 21-jarige groetjes vanuit Odense!


oooh ik moet nog even toevoegen dat ik net 3 super lieve kaartjes heb gekregen van vriendinnen. En van Yvonne super leuke oorbellen. Ik voel me weer jarig haha. Ennn de foto's ga ik toevoegen op school omdat ik hier slecht internet heb! xx

  • 06 Oktober 2012 - 15:38

    Het "thuisfront":

    Zo en jij maar denken dat we jouw verjaardag zouden vergeten, niet dus, wel ben ik volgens mij voor de 1e keer in die 21 jaartjes maar gewoon gaan werken om een beetje afleiding te zoeken. Je hebt volgens mij een overgetelijke 21e Deense verjaardag gehad, die pakt jouw niemand meer af en ik was wel een beetje jaloers op het speciale liedje voor jou gespeeld, ik kreeg echt een AAAAAHHHH moment. Heel veel plezier de komende weken want er staat nog vanalles in het verschiet en volgens mij gaan de komende weken om vliegen, je hebt vanalles op de agenda staan om naar uit te kijken, vele groetjes van "ons" allemaal uit Ospel en zeker niet te vergeten van jouw favorietje: JAPIE, ha ha, xxx, bye bye

  • 06 Oktober 2012 - 16:04

    Caro:

    Haaaa Mariska!

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben zo blij voor je, het is fijn om te lezen hoe leuk je het hebt in Denemarken! (Is Japie in het bericht hierboven jullie vogel? Vage herinneringen :) Nou in ieder geval nog heeeeel veel plezier daar en zorg ervoor dat je alles gedaan hebt wat je nog zou willen doen, zodat je straks (dat is nog heel ver weg) zonder spijt en met een voldaan gevoel terug kunt vliegen naar je hometown!

    X

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:43

    Laura:

    Klinkt super, die verjaardag van jou! En nog heel veel leuke dingen in het verschiet: geniet er maar van en dan kletsen we als je terug bent wel bij!!

    Xx

  • 07 Oktober 2012 - 10:44

    Laura:

    Hahahaha! Mijn laptop liep vast, dus ik klikkenklikkenklikken en nu staat het er heeeeeeel vaak :P Foutje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 13638

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: