Verslag vanuit mijn nieuwe plekje - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Verslag vanuit mijn nieuwe plekje - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Verslag vanuit mijn nieuwe plekje

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Oktober 2012 | Denemarken, Odense

Een paar dagen verder maar er is weer genoeg gebeurd hier in Odense. Uiteindelijk is alles goed gekomen hoor maar het was een heftig weekendje. Een klasgenoot heeft hard gelachen om ons ongeorganiseerde leventje hier. Alles wat ik had gepland ging mis..

Vrijdagochtend had ik gepland om lekker lang uit te slapen omdat ik echt heel moe was van alle verhuisacties, school etc. Maar genoeg klasgenoten hadden mij in de ochtend nodig voor bussen,bezems en projecten. Dus ben ik maar opgestaan en werd ik beneden in de keuken verwelkomt door het uitgespuugde eten van mijn huisgenoot. Ze was ziek waardoor ik de grote schoonmaak in mijn eentje kon gaan doen, ik heb de keuken natuurlijk overgeslagen. Na een snelle schoonmaak en het pakken van de laatste spulletjes heb ik afscheid genomen van het huis en ben ik met 4 tassen naar school gefietst om de sleutel in te leveren. Ondertussen belde onze nieuwe huisbaas dat we die dag toch niet konden verhuizen. Dus waren we officieel zwervers in Odense. We konden bij klasgenoten in Keterminde slapen maar ons leek het verstandig om lekker in een hostel te gaan slapen om fit te zijn voor de Skagentrip van de volgende ochtend (7 uur). Het leven als zwerver werd compleet toen ik mijn telefoon verloor op school. Ik snap er nog steeds niets van, ik was samen met een klasgenootje op school, alleen in het gebouw, na mijn huiswerkuurtje pakte ik mijn spullen en bedacht ik me dat ik mijn telefoon in mijn zak zou doen omdat ik buiten Ankie wilde bellen. Eenmaal buiten was mijn telefoon spoorloos en na een half uur zoeken heb ik het opgegeven, nu maar hopen op eerlijke Denen die niet zitten te wachten op een lelijke samsungphone. Zonder telefoon was het moeilijk om Ankie te bereiken maar uiteindelijk is het me gelukt en gingen we samen uiteten in een Turksrestaurant. Sinds die avond weet ik het verschil tussen een boontje en een peper. Het eten was in buffetvorm en ik dacht 'hmm lekker boontjes' maar na een hapje stond ik in brand en was mijn eetlust voor het komende halfuur verdwenen. Ondanks dat was het heel gezellig en zijn we 's avonds samen het hostel gaan zoeken. Dit hostel bleek een jongerenhostel te zijn waar heel toevallig een feestje was waardoor het plan om vroeg te gaan slapen ook niet helemaal lukte. Uiteindelijk hebben we nog wel een paar uurtjes geslapen en ging de wekker om 6 uur af voor ons tripje Skagen.

Een nieuwe dag met nieuwe kansen... om een fietsensleutel kwijt te raken, nee dit keer was ik het niet maar Ankie. We hadden 20 minuten, een fiets, 3 tassen en 1 trolly om bij het station te komen. En het is gelukt! Yes ons ontspanweekend kon beginnen. Het weekend was heerlijk en alles ging goed, op een valpartijtje na(met een kapotte broek en knieën als resultaat)

We waren rond 11 uur in Grenen waar we naar de plek gingen waar de Noordzee en het Kattegat samenkomen. Een heel mooi effect, je ziet de zeeën echt tegen elkaar botsen. Het was moeilijk om er een foto van te maken dus ik raad bij deze iedereen aan om te gaan kijken. Maar wat nog veel leuker was was dat er zeehondjes lagen te chillen op het strand. Super super super lief we konden heel dichtbij komen. Een zeehondje was dood aan het gaan dat was wel heel zielig. Maar verder was het een super plek, daarna kregen we een heerlijke lunch en gingen we door naar Skagen, een doodsaai dorp/stad waar winkels om 2 uur sluiten en wij kwamen om 2 uur aan.. Maar we hebben gezellig een kopje thee gedronken en daarna lekker geslapen in de bus. In de avond kwamen we aan bij het hostel waar ik met Efraim, Ankie, 2 meiden uit belgie en sara uit mijn klas op een kamer sliep. We hadden een uurtje om ons op te frissen voor het diner. Maar ik was mijn tandenborstel kwijt waar ik 5 minuten voor tijd achter kwam, volgens het hotel zat er een shop in de buurt dus heb ik een rondje in aarhus gerend maar helaas niks gevonden. Na een keer goed zoeken zat hij natuurlijk gewoon in mijn tas maar waren we wel te laat en moesten we zelf zoeken naar het restaurant. Dit had dan ook weer voordelen omdat er nu weinig plek meer was en ik bij andere internationals ben gaan zitten. Ze kwamen uit Tjechie, Italie, Frankrijk en Spanje en het was super gezellig. Na een kort stapnachtje (door mijn weinige slaap) ben ik lekker gaan slapen en na een ontbijtje kregen we de volgende ochtend een rondleiding door aarhus.
Die ging als volgt: Arhus is niet zo groot, 'We zijn nu eigenlijk op de hoofdstraat maar we lopen wel even naar het station.' Eenmaal bij het station: 'Ja dit was Arhus'. Na deze indrukwekkende rondleiding mochten we zelf rond gaan lopen, ik ben in een Artmuseum geweest met Ankie en Michael. Dit was opzich wel leuk maar niet geweldig. Wat wel mooi was was dat je op het dak rond kon lopen in een panorama met verschillende kleuren. Toen kon ik net iets meer van Arhus zien dan de 5 minuten in de rondleiding. Daarna zijn we wat gaan eten, naar een hele grote rommelmarkt geweest en lekker terug naar huis waar we EINDELIJK in ons appartementje konden!

We dachten heel blij te zijn maar zonder spullen en internet was het een beetje saai. Maandag vies naar school om daarna alles spullen te halen en eindelijk echt te verhuizen. Nu is het een knus en gezellig meiden huisje waar we heel blij mee zijn!
Alles is dichtbij, we zijn vanmorgen naar school geweest (10 minuten), vanmiddag gaan winkelen(3 minuten) en net gaan dansen (5 minuten). Nu zit ik lekker met een kopje thee op de bank en kan het genieten hier eindelijk weer beginnen!

Ohja nog even over school, we hebben deze week presentaties en die gaan tot nu toe heel goed. De eerste heb ik gehaald dus al een paar studiepuntjes binnen. Morgen of overmorgen heb ik de anderen en volgende week ga ik stage lopen. Ik ga samen met Antonio from Spain en we gaan naar een nature kindergarten, super vet! Dat betekent dat alles in het bos is. De meetingplek is in de stad en vanuit daar gaan alle kinderen naar het bos en spelen ze daar de hele dag. Door mijn Skagentrip heb ik nu in ieder geval een oude, kapotte broek haha..

Ik denk dat dat het zo een beetje was. Ik ga morgen taart en cake bakken voor donderdag want dan ben ik jariggg, mocht iemand het vergeten zijn haha

Liefs Mariska

Ps. ik heb vandaag al een verjaardagsoutfit gekocht en ik ben er super blij mee :D

  • 02 Oktober 2012 - 21:30

    Janneke:

    Mevrouw Vossen, lees ik nou goed dat jij alvast zit te vissen naar felicitaties?!
    Hoe kunnen wij de werelddierendag nou vergeten ;-)!
    Leuk om je verhalen te lezen en ik wacht vol spanning op mijn mail een dezer dagen!
    Liefs xxx

  • 02 Oktober 2012 - 22:34

    Het "thuisfront":

    Tjonge tjonge wat een verhaal, Patrick zegt net dat hij over dit verhaaltje van jou er de hele studietijd over zou doen, ha ha. Het zijn me allemaal belevenissen, goed dat je ze allemaal opschrijft want je zou er zomaar een paar kunnen vergeten met wat alles wat jij daar meemaakt, het blijft wel spannend zo. En nee jouw verjaardag zijn we echt niet vergeten, de linzenvlaai, martinustaart enz zijn al besteld, ha ha, nee hoor grapje dit hou je allemaal tegoed voor je welkom thuis/uitgesteld verjaardagsfeestje. Vele groetjes van "ons" drietjes, bye bye, xxx

  • 03 Oktober 2012 - 10:36

    Laura:

    Wat een weekend! Maar wel gezellig! Leuk om te lezen allemaal.

    Liefs, Laura

  • 11 Oktober 2012 - 22:11

    Evelien:

    Afterschoolclub in de natuur is super! Heb er hier ook één bezocht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 13635

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: