Boze update - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Boze update - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Boze update

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 September 2012 | Denemarken, Odense

Ik ben boos, boos op de school, boos op de situatie en boos op de leraren. Ze hebben ons in een vreselijke situatie geplaatst en elke dag wordt het erger.

Gister is er weer ingebroken. Gelukkig waren er oplettende klasgenoten aanwezig die foto's van de dieven hebben gemaakt en de politie hebben gebeld. De politie is meteen gekomen met speurhonden en 2 klasgenoten zijn meegegaan in de politie auto om de jongens te identificeren. Het bleken 5 jongens te zijn van 15 jaar. De geweldige wet hier in Denemarken vertelt dat deze jongens niet kunnen worden opgepakt en 's avonds liepen ze dus weer vrij rond. 'S avonds heb ik al mijn spullen in de flats verstopt en besloten dat ik hier niet meer langer wil wonen. Iedereen was geschokt door deze gebeurtenis en ik ben aan het wachten tot mijn huis aan de beurt is..

Vandaag ben ik naar school gegaan met heel veel stress. Ik moet continue aan mijn spullen denken en het breekt echt om er de hele dag mee bezig te zijn. Ik heb het dan ook echt even gehad hier. Ik had besloten om naar een hostel te gaan vanavond en gaf dat aan bij degene die over de accommodatie gaat. Hij gaf aan dat ik voor de meeting even langs kon komen. Daar kregen we doodleuk te horen dat de school al een besluit heeft gemaakt. We gaan met zijn allen verhuizen naar Keterminde. Voor de duidelijkheid dit is een klein rotdorp 25 km van school vandaan. Ze boden ons dan wel een buskaart aan en met die buskaart kunnen we 1 keer per uur naar school reizen. Deze reis duurt ook weer een uur. Ik ben het totaal niet eens met deze optie en ben nu echt verdrietig om alles hier. Avans maakte dat nog even erger door een email te sturen over dat inbreken nou eenmaal kan gebeuren. Ik weet niet wat dat mens gestudeerd heeft maar 6 inbraken in 2 weken tijd vind ik niet echt normaal.
Ik dacht hier een super tijd te gaan hebben maar dat is op dit moment even anders. School geeft aan dat ze vanuit Keterminde verder gaan zoeken naar nieuwe opties maar ik geloof er helemaal niks van. Alle anderen zeggen braaf ja en amen maar ik (en een paar anderen) hebben door dat het hele verhaal niet klopt. Een kamer huren in Denemarken moet namelijk op zijn minst voor 3 maanden, dit is iets wat wij alleen kunnen waarmaken vanaf oktober. Daarnaast zijn hier de kamers niet gemeubileerd en daarbij praat school overal omheen. Mijn vraag was wanneer kunnen we verhuizen naar Keterminde (daar ga ik eerst wonen tot ik iets anders heb) dan krijg ik als antwoord ; in a few days. Ik heb ook gevraagd of het wel realistisch is wat ze aan het doen zijn waarop we als antwoord krijgen dat ze niks kunnen beloven. Ze kunnen dat in mijn ogen niet omdat ze het gewoon niet waar kunnen maken.

Met de paar contacten die ik op dit moment heb probeer ik te zoeken naar een eigen accommodatie. Ik hoop dat ik snel wat vind en in de stad kan wonen en eindelijk gesetteld ben en aan mijn geweldige tijd in Denemarken kan beginnen of verdergaan.
Dit is ontzettend vermoeiend en ik mis Nederland op dit moment heel erg.
Maar ik ga natuurlijk niet stoppen met dit avontuur en probeer ook van deze tegenslagen iets moois te maken, en hopelijk kan ik er over een tijdje om lachen.

Ohja nog een positief puntje van vandaag. Ik heb me ingeschreven voor het Cruiseschip van Stockholm naar Talin. Vandaag om 12 uur vond de inschrijfprocedure plaats en het was binnen 6 minuten uitverkocht!! Ik ga samen met 5 anderen en heb er ontzettend veel zin in. En het is nog een motivatie om hier te blijven natuurlijk.

Ik hoop heel erg dat ik snel een positief berichtje kan schrijven over mijn super leuke leven hier! Misschien morgen want dan gaan we naar de kindergarten om circusles te geven. Hopelijk geven de kindjes me wat positieve energie :)

Liefs Mariska

  • 19 September 2012 - 18:59

    Leonie:

    Aaaah Maris! Morgenvroeg naar de Uni bellen komt helemaal goed die gaan je helpen! Je je spullen ook tijdelijk bij mij komen droppen, let me know :) xxx

  • 19 September 2012 - 21:39

    Je "verontrustende" Ouders:

    Hee Mariska, ook wij leven erg met je mee maar kunnen zo weinig voor je betekenen, het liefst stapten we in de auto om meteen naar je toe te komen om te helpen maar helaas is dit geen optie. Ook wij hadden dit alles liever anders gezien en hopen dat de" enthiousaste Mariska" weer vlug in beeld komt, want ook van hieruit is het niet leuk om de negatieve beelden en verhalen van "onze" verdrietige dochter te horen te krijgen. Inderdaad wel leuk als er dan een klein lichtpuntje is zoals de reis die je gaat maken en toch iets leuks hebt om naar uit te kijken. Hopelijk is deze ellende vlug voorbij en kun je met volle teugen gaan genieten en de rest van je studie af gaan maken met de nodige inspiratie zoals je die in het begin had. Heel veel groetjes van de rest van het gezinnetje en hopelijk ben je weer vlug de "oude spontane gezellige" Mariska zoals we jou kennen, xxx Paps, Mamsie en Patrick.

  • 19 September 2012 - 21:43

    Esther:

    Mariska wat een verschrikkelijk bericht weer..... Hopelijk word t snel opgelost

    Ik wil je heel veel succes en plezier met je circusles en hopelijk kun je door de enthousiaste kinderen even de stress en zorgen over je appartement/flat vergeten

    Gr esther

  • 19 September 2012 - 22:13

    Miranda:

    maar mariska wat lees ik toch allemaal?Mijn complimenten dat je het allemaal zo goed kan opschrijven!Maar veel tegenslagen die kom je wel te boven en goed dat je positief blijft denken en voor dit avontuur wilt gaan!wens je veel sterkte en succes en laat de moed niet zakken en geniet vooral van je cruise.

    groetjes miranda

  • 19 September 2012 - 23:29

    Laura:

    Wat een naar bericht weer :( Ik kan me voorstellen dat je boos bent en er iets aan wil doen. Goed dat je het heft in eigen handen neemt en toch probeert er iets moois van te maken. Heel veel succes ermee! De aanhouder wint, dus hopelijk zit jij snel op een eigen plekje in de stad!
    Heel veel plezier met de kindjes morgen. Probeer er echt van te genieten en de stress even achter je te laten! Zet 'm op, het komt vast goed! In ieder geval supergaaf dat je met de cruise mee kunt. Heb je iets om naar uit te kijken.

    Liefs, Laura

  • 21 September 2012 - 08:47

    Mariska Vossen:

    Dankjewel voor de lieve reacties. Ik heb gister een super dagje op de kindergarden gehad en ik had een surpriseparty voor mijn huisgenoot georganiseerd! Ik vertel er snel over maar wilde even laten weten dat er ook weer leuke dingen gebeuren hier
    xxx

  • 21 September 2012 - 08:47

    Mariska Vossen:

    Dankjewel voor de lieve reacties. Ik heb gister een super dagje op de kindergarden gehad en ik had een surpriseparty voor mijn huisgenoot georganiseerd! Ik vertel er snel over maar wilde even laten weten dat er ook weer leuke dingen gebeuren hier
    xxx

  • 22 September 2012 - 18:18

    Maaike Lavrijssen:

    heey mariska
    Ik las met plezier je reisverhalen want schrijven dat kun je ,absoluut!
    Je laatste brief is idd niet om vrolijk van te worden nee.
    Hopelijk wordt alles snel geregeld voor je en krijgen we weer mooie positieve brieven te lezen.
    groetjes en alles komt goed!
    Maaike

  • 22 September 2012 - 22:37

    Marlies:

    Hoi Mariska,

    Wat een ellende allemaal. Ik lees nu pas je logboek, maar ik had natuurlijk alles al in geuren en kleuren gehoord van je moeder.
    Veel succes nog en geniet vooral ook van de leuke dingen die er toch ook nog gebeuren, zoals de reis naar Zweden en een leuke dag op de kindergarden (waar je het uiteindelijk toch voor doet).

    Groetjes,

    Marlies (en natuurlijk ook Wim, Kevin en Nick)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 13629

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: