Verhuizen! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Door: Mariska Vossen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 September 2012 | Denemarken, Odense

Ik heb even gewacht met schrijven van dit verslag omdat ik zeker wilde weten dat ik goed nieuws zou hebben. Nou ik het heb,
ik heb een appartement!!! midden in de stad yeaaah.

Na het slechte nieuws woensdag ben ik eigenlijk meteen gaan zoeken, bellen, zoeken, bellen, bellen en weer zoeken.
Ik was er de hele dag mee bezig, daarnaast moest ik nog naar school, gaan projecten gewoon door en ging slapen erg moeilijk. Mijn hoofd zat helemaal vol en ik vergat alles.
Vrijdag had school een relaxdagje georganiseerd en dat kwam als geroepen. Een dagje zwemmen, acrobatiek in het zwembad, whirlpool, sauna en gratis eten en drinken, heerlijk om even te ontspannen. Daarna ben ik naar de touristoffice gegaan om te vragen of zij nog tips hadden voor ons. Zij vertelden ons dat het misschien handig was om bed&breakfast te bellen. Het was nu toch geen toeristenperiode dus misschien waren ze wel blij met ons. Die avond ben ik meteen met Ankie gaan bellen naar alle mogelijke adressen. Er waren 3 opties die ons aanspraken en waar het mogelijk was om voor een langere periode te blijven. Bij een konden we er 1 oktober in, de andere 21 en de allerbeste op de leukste dag van het jaar 4 Oktober! Na wat bezichtigingen en prijsonderhandelingen hebben we vandaag officieel aanbetaald en mogen we er in plaats van 4 oktober dit weekend al in!
Om jullie even een beeld te geven van het appartementje; we hebben een eigen keuken, woonkamer, douche en wc en delen onze slaapkamer. Het appartement zit midden in de stad, 10 minuten van school, fitnesscentrum en rasmusrask. Beter kan dus gewoon niet :D Ik ben er helemaal blij mee maar het geeft ook een dubbel gevoel omdat wij de enige zijn die al wat hebben. Ook slaap ik nu nog 4 nachtjes alleen in het huis omdat ik teveel spullen heb om 2 keer te verhuizen. En dat betekent dus ook nog 4 dagen alles verstoppen of meenemen de hele dag.
Ohja ik ga dus samenwonen met Ankie, en ga dus voortaan klagen over de cultuurverschillen tussen groningen en limburg haha.

Maaaaar naast een woning zoeken heb ik natuurlijk nog andere leuke dingen meegemaakt die ik nog wil delen.
De kindergarten donderdag! Super super super leuk, we hadden dus de circusles met kindjes van 4-6 jaar. Ze waren nogal verlegen in het begin maar na een tijdje hadden we vrijspel met het jongleren en dat was zo leuk! Je ontdekt dan pas dat je ook goed komt communiceren zonder taal. De kinderen kwamen vanzelf naar ons toe en hadden heel veel plezier. Het mooiste van die dag vond ik de show op het laatste. Alle kindjes gingen optreden, ook de kindjes die eerst heel verlegen waren, dit was zo mooi om te zien. Ook kreeg ik een dikke knuffel van een meisje wat me helemaal gelukkig maakte!
Morgen ga ik voor de andere activiteit en we krijgen dezelfde kindjes, heb er nu al zin in!

Verder was mijn huisgenootje donderdag jarig, door de hele situatie was niet iedereen in de feeststemming. Ik heb toen iedereen een facebookberichtje gestuurd om een surpriseparty te geven en mijn huisgenootje verteld dat een gezellig 'filmavondje' zouden hebben. Iedereen kwam met drinken en lekker hapjes waardoor het geslaagd was! Ze was helemaal verrast en genoot volop.
Zaterdag was een Deense klasgenoot jarig en zij wilde het met ons vieren, super leuk. Daarna een hongaarse party waar we lekker gedanst hebben met veel mensen van de klas!

Vandaag heb ik informatie gekregen over mijn stage in Denemarken. Ik heb er super veel zin in, ik ga samen met Antonio (uit Spanje) naar een kindergarten en we draaien daar de hele week mee. Hierover moeten we een verslag schrijven en een presentatie geven.

Dit weekend is de Skagentrip, het noordelijkste puntje van Denemarken waar de 2 zeeën bij elkaar komen en we overnachten in Aarhus. Daarna volgt natuurlijk een verslagje vanuit mijn nieuwe appartementje!

Ik wil iedereen ook nog even bedanken voor alle reacties en berichtjes, het deed mij heel goed en gaf me positieve energie om te gaan zoeken, met resultaat!

Liefs Mariska

Ps. Foto's van het appartementje - http://www.visitodense.com/international/en-gb/menu/turist/overnatning/b-b-centrum/produktside/gdk041398/j-van-der-kooij.htm?CallerUrl=1#

  • 24 September 2012 - 21:04

    Esther En Luuk:

    Hoi Hoi Mariska,

    Wat een geweldig nieuws dat je nu een veilige woon, leer en slaapplaats hebt.... Ook erg leuke en mooie foto's van 't appartementje... Ziet er schoon en netjes uit...

    Heel veel plezier en succes verder in Denemarken (met je reizen, stage en school natuurlijk)
    We kijken nu alweer uit naar je nieuwe verslag....

    Groetjes Esther en Luuk

  • 24 September 2012 - 21:53

    Yvonne:

    Heeeeeee lieve Mariska,

    Jeetje wat een verhalen zeg! En het leek nog zo'n leuk en ruim en groot huisje! Maar nu krijg je ook een super mooi appartement zag ik op die site, dat ziet er kei netjes uit.
    Nu kun je weer lekker gaan genieten. En je bent natuurlijk bijna jarig!
    kun je dat mooi in je nieuwe appartementje vieren. Hopelijk vind de rest ook snel iets anders.
    Heeel veel plezier met de Skagentrip dit weekend! ben benieuwd zal wel mooi zijn zeg.

    Een hele dikke knuffel uit het koude Nederland
    xx Yvonne

  • 24 September 2012 - 22:52

    Het "thuisfront":

    Hiep hoi eindelijk de definitieve bevestiging, hartstikke knap gedaan, je hebt doorzetterstalent, ook voor ons een hele geruststelling dat je weer met volle teugen van je komende tijd in Denemarken gaat genieten, suc6 en vele groetjes uit Ospel van "ons" drietjes, xxx

  • 24 September 2012 - 23:13

    Miranda:

    GEWELDIG!!!!!!! dat je het zo hebt kunnen regelen!dan wensen we jou nog veel plezier in denemarken en blijven hopen op positieve berichten.zet hem op mariska!je wilskracht en doorzettingsvermogen is er meer dan genoeg dus je gaat dat echt wel redden

    groetjes miranda

  • 25 September 2012 - 09:51

    Laura:

    Wat leuk dat je wat hebt gevonden.. Dat is nog eens leuk cadeau voor je verjaardag, al heb je 't dan wel zelf geregeld ;) Heel veel plezier in je nieuwe huisje! En natuurlijk op de stageweek.

    Liefs, Laura

  • 27 September 2012 - 11:33

    Marlies:

    Hoi Mariska,

    Hartstikke fijn dat het toch allemaal nog goed komt (dankzij jouw doorzettingsvermogen).
    Op de foto's ziet het er allemaal heel mooi en netjes uit.
    En nu maar weer verder genieten en veel plezier met de Skagentrip.

    Groetjes,

    Marlies

  • 11 Oktober 2012 - 22:06

    Evelien:

    Hoi hoi,

    Ik had even een achterstand op het lezen van je reisverslagen (en ook schrijven ervan :P ), maar ik probeer nu even bij te lezen.
    Super mooi appartement zo te zien! En nog gunstiger gelegen dan waar jullie eerst woonden denk ik? Aan de andere kant snap ik de dubbele gevoelens, want je hebt waarschijnlijk ook al een goede band met die mensen, dus gun je hun ook het beste!

    xx

  • 11 Oktober 2012 - 22:06

    Evelien:

    Hoi hoi,

    Ik had even een achterstand op het lezen van je reisverslagen (en ook schrijven ervan :P ), maar ik probeer nu even bij te lezen.
    Super mooi appartement zo te zien! En nog gunstiger gelegen dan waar jullie eerst woonden denk ik? Aan de andere kant snap ik de dubbele gevoelens, want je hebt waarschijnlijk ook al een goede band met die mensen, dus gun je hun ook het beste!

    xx

  • 11 Oktober 2012 - 22:06

    Evelien:

    Hoi hoi,

    Ik had even een achterstand op het lezen van je reisverslagen (en ook schrijven ervan :P ), maar ik probeer nu even bij te lezen.
    Super mooi appartement zo te zien! En nog gunstiger gelegen dan waar jullie eerst woonden denk ik? Aan de andere kant snap ik de dubbele gevoelens, want je hebt waarschijnlijk ook al een goede band met die mensen, dus gun je hun ook het beste!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: