Without a knife, no life.. - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Without a knife, no life.. - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Without a knife, no life..

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 September 2012 | Denemarken, Odense

'Without a knife, no life'. Dit zijn de woorden van mijn handicraft teacher en rara wat dat betekent. Juist, ik heb een eigen mes gemaakt. En ik ben er best wel trots op.

Na mijn rare posts op facebook en mijn vage verhalen over circus spelen en messen maken wil ik heel graag uitleggen waarom we dat doen. Maar helaas, ik moet er zelf nog achter komen.

Naast leuk is school dus ook een beetje raar. Ik heb 3 vakken. 1 is theoretisch en dus een beetje vergelijkbaar met Nederland, de andere is een sportles aka circusles en de laatste is mijn handicraft les.
Bij de circusles doen we kinderdansjes, leren we liedjes over bingo de down en leren we circustrucjes. Ik heb nu zelfs een Deens boek waar alle trucjes staan uitgelegd(met foto's). Onze opdracht is om op een peuterspeelzaal kleine kindjes circusles te geven, dat is dan wel weer leuk. We hebben vrijdag ook kickboxlessen gehad in het fitnesscentrum. Dit is voor als de kindjes niet luisteren (grapje). Maar ik heb nu wel een fitnessabonnement waar ik kan dansen!

Terug naar school, de handicraft les, hier leer ik om mee te doen aan expeditie robinson. We hebben vandaag ons mes gebruikte om een garde van hout te maken en daarmee boter te kloppen en kaas te maken. Die kaas hangt nu in het lokaal, kaas te worden. Morgen gaan we vuur maken, brood bakken en dat opeten met onze eigen boter en kaas.
Ook hier is de opdracht om dit samen met kindjes te doen. Uit onderzoek is namelijk gebleven dan kinderen veel meer leren in de natuur dan in een klein klaslokaaltje.

Oke, deze post was om jullie een beeld te geven over school en ik hoop dat jullie dat nu een beetje hebben. Verder gaat het super met me en ik ga snel wat schrijven over wat ik hier naast school allemaal doe, heel veel leuke dingen hoor.

Morgen is er een klasgenoot jarig (mijn naamgenoot) en verrassen we haar met een ontbijt, daarna mijn sportkaart uitproberen, naar school om brood te bakken, naar huis, douchen, eten en naar een internationale night met gratis musea dan weer slapen, opstaan, school, de kindergarten bezoeken en 's avonds naar de movienight met allemaal studenten.
Het verslag wacht dus nog even op zich..
Creatieve kus, Mariska

ps. mijn buurmeisje heeft een superlief konijntje
pps. mocht er iemand in mijn Deense nummer geïnteresseerd zijn
004550335316
ppps. ik ga beginnen aan een Deense cursus.
pppps. mijn allerlaatste, voor mensen die me willen volgen je kunt je ergens in het scherm aanmelden voor mailinglist en dan krijg je mailtjes wanneer ik iets heb gepost! misschien een handige tip :)



  • 11 September 2012 - 07:51

    "mamsie":

    Ha ha erg leuk om allemaal nog eens rustig na te lezen wat je op skyp te vertellen hebt, nu zal je zeker zin hebben om te gaan backpacken in Thailand want je leert al echt om te overleven, je begint een expeditie kandidaat te worden, maar het zal toch hopelijk wel zijn om iets bij te leren met een achterliggende gedachte en aan jullie natuurlijk de opdracht om daar achter te komen, als "studentjes". Hier in Nederland ( Ospel ) gaat alles ook zijn normale gangetje en is het herfstweer vannacht al een beetje begonnen, maar dat zat er natuurlijk aan te komen, heeft ook wel weer iets, gezellig aan de buis om leuke tv programma's te kijken, alleen mis ik diegene die dezelfde interesses heeft om samen naar te kijken maar dan doe ik dit maar in mijn uppie achter de pc. Volgens mij heb je nog genoeg uitdagingen aan te gaan daar en "we" volgen je thuis via de moderne techniek, pap is nog nooit zo blij geweest met die moderne middeltjes, ha ha. Nou dat was het wel weer zo'n beetje, toi toi toi en veel "leer/speel" fun toegewenst, xxx mamsie

  • 11 September 2012 - 09:57

    Yvonne:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lief ding!
    zoals beloofd heb ik alles bijgelezen en ben weer helemaal verbaast over je leuke leven daar!
    ben wel een beetje jaloers hoor... is wat anders dan vooral alleen maar in de boeken zitten haha.
    Wat super fijn dat je daar zo veel leuke mensen hebt, waar je allemaal kei leuke dingen mee kunt doen. en die vakken op school kei leuk! dat zul je hier niet zien nee. maar wat raar dat sommige mensen niet kunnen fietsen? ik dacht echt dat iedereen dat wel kon:P maargoed misschien ook wel grappig om te zien dan hoe iemand van je eigen leeftijd dan voor het eerst gaat fietsen! maar snap ook wel dat het op den duur niet meer zo leuk is en dat je je dan gaat ergeren. Wat fijn dat je zo blij bent met die boekjes, ik ben wel benieuwd wil het uiteraard wel helemaaal lezen als je terug bent! maar dat duurt nog wel even, gelukkig voor jou want dan kun je nog lekker lang genieten van al die leuke dingen en avondturen daar! En gelukkig voor ons, want dan zijn we nog even van je af! (Grapje!!!) we zijn allemaal weer heel blij als je weer terug komt! dan kun je weer leuke dingen met ons gaan doen! =)
    nou lady geniet er nog lekker van en ga vooral zo door want het klinkt allemaal heel erg goed!
    Dikke knuffel xx Yvonnieee

  • 11 September 2012 - 12:44

    Laura:

    Haa Mariska!

    Wat een gezelligheid als ik dat zo lees! Ben jaloers, haha! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n creatieve lessen heb gehad op school: zelfs niet in de 1e twee jaar van de pabo. Zelfs toen kreeg ik meer theorie en dat wil wat zeggen. Geniet ervan!
    Wel leuk dat het allemaal voorbereidend is op je stage en dat ze met de kinderen de natuur in gaan: daar kunnen ze in Nederland wat van leren!
    Geniet nog van je tijd daar, maar dat gaat vast niet moeilijk worden!

    Liefs, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Odense

Minor in Odense

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

Home sweet home

13 December 2012

Laatste weekjes

04 December 2012

Berlin, ich liebe dich

24 November 2012

Kopenhagen

24 November 2012

Seabattle!
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 13637

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: