Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Mariska Vossen - WaarBenJij.nu

Budapest

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

Ik kom mijn beloftes snel na! ik zou niet stoppen met reizen en dat heb ik dan ook niet gedaan. In mijn maandje niks doen (of heel veel regelen en voorbereiden) pasten ook nog een paar dagen relaxen. Relaxen in Budapest en mijn vriendinnetje evy daar opzoeken. Voor maar liefst 37 euro vloog ik naar Budapest (en weer terug) en omdat ik een soort van vlaggetjes spaar, zoveel mogelijk landen zien in de wereld, hoort deze ook in mijn dagboek. Ik denk niet dat nog mensen het lezen maar dan is het lekker voor mezelf.

Zaterdag vloog ik om 2 uur naar Budapest, ofja dat was de bedoeling. Met dit winterse weer duurde dit allemaal wat langer en kon ik uiteindelijk om half 4 instappen. Gelukkig was ik op eindhoven airport waardoor ik een Nederlands boek kon kopen en lezen om te tijd te doden. In Hongarije aangekomen stond evy me op te wachten en zijn we naar haar appartementje gegaan. Een heel mooi appartementje samen met 2 andere Nederlandse huisgenootjes. We hebben samen gegeten, gekletst en wijntjes gedronken in een barretje om de volgende dag optijd op te staan en Budapest te verkennen. Deze citytrip was een beetje anders als mijn vorige, ik kon hier namelijk achter evy aanlopen inplaats van mensen die achter mij aanliepen. Evy heeft me de mooie plekjes van Budapest laten zien en vond het daarna tijd voor inside plekjes. En dat was heeeel leuk. We zijn naar een tentje sugar geweest waar alles in snoepjesstijl was. Zelfs het personeel had sprookjesachtige kleren aan en de gebakjes waren in vormpjes als de eifeltoren, strikjes etc. En dan niet van marsepein maar chocolade. hmmm. Daar hebben we dus heel voorbarig 2 cakejes besteld die we niet opkregen.. Daarna naar een theehuisje wat echt heel bijzonder was, ik moest klimmen en klauteren en zat uiteindelijk ergens boven op een kussentje thee te drinken. Helaas had ik vieze thee besteld dus was het meer genieten en kletsen. Toen hebben we nog rondgelopen in het natte budapest, al het sneeuw begon te dooien en zijn we even gaan rusten bij evy. Daarna lekker uiteten, Italiaan, 3 roseetjes en water voor maar 14 euro! Te goedkoop haha en dat was bijna alles waardoor ik natuurlijk ook moest shoppen! (en dat is ook gelukt)

De volgende dag zijn we naar de baselicue geweest waar we na een lange klimtocht prachtig uitzicht hadden over Budapest. Daarna naar een ander theehuisje waar we een kamertje kregen. De budakamer waar we onbeperkt thee konden drinken, heel gezellig en knus! 'S avonds hebben we thuis gegeten waarna we drankjes zijn gaan drinken in een kroeg! en natuurlijk ook lekker gedanst. Rond 3 uur zijn we lekker gaan slapen om de volgende dag het vliegtuig naar huis te nemen.

Het was een korte vakantie maar wel heeeel leuk! Budapest is best wel arm, er zijn veel zwervers op straat te vinden die bedelen om geld. Het ziet er niet overal even schoon uit maar de prachtige gebouwen maken dat weer helemaal goed. Ik hoop dat ik nog een keertje terugkan in de zomer om alles te zien!

  • 23 Januari 2013 - 16:01

    'mamsie":

    Leuk dat je, alweer, hebt genoten van je kort citytripje naar Boedapest en leuk dat je er ook weer een verslagje van hebt gemaakt, je zou "later" zomaar zijn vergeten waar je allemaal bent geweest. Volop plannen en wie weet wat je volgende uitdaging is?? we wachten het weer netjes af want je bent al besmet met het "reisvirus".

  • 23 Januari 2013 - 18:54

    Marianne Nies:

    Hallo Mariska,
    Hoezo, wij lezen jouw buitenland verhalen niet? Als je moeder het maar op facebook zet dat je nog niet bent uitgereisd, dan komen we vanzelf op je pagina.
    Wauw!!! zeg, wat supergoedkoop; de vlucht en het eten daar. Zo kun je elk weekend wel naar het buitenland.
    Leuk om het weer te lezen
    Groetjes, Marianne

  • 24 Januari 2013 - 11:20

    Madeleine:

    He Mariska,

    Pfff voor 37 euri wil ik ook wel gaan shoppen in Hongarije of whatever. hahahahaha
    Genoten weer zo te zien
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Budapest

Weekje evy opzoeken in Budapest!

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2013

Budapest
Mariska

Een waarbenjij.nu voor mijn studieperiode in Denemarken. van 27 augustus tot 15 december ga ik naar school op de universiteit in Odense. Hier zal ik mijn ervaringen als international student delen met het thuisfront en natuurlijk ook als herinnering voor mezelf.

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 2143
Totaal aantal bezoekers 13586

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 22 Januari 2013

Budapest

15 Augustus 2012 - 18 December 2012

Odense

Landen bezocht: